Home

Ingen olja på stickan

Detta är en forumtråd från Garage Du har inga notifikationer. Inställningar Welcome, Bing [Bot] All caught up! Compose new PM Tja. Har en saab 900 2.0t 1996a. Jag ser ingen olja i stickan kanske jätte jätte lite när jag tar med handen men inte tjockt eller hela vägen, ibland har jag olja då jag tittar precis när jag stängt av motorn, men när jag låter den stå och motorn är endå varm så ser jag ingen olja? varför är det så?:

Ingen olja på stickan men i motorn

1. Tidigare var ju stickan blank och på den var det ju väldigt lätt att se nivån. @leifer för 50-60 år sedan byttes olja var 200:e mil och då fanns ingen oilsludge, alla motorer hade öppen vevhusventilation. Men dålig olja och inga oljefilter. MEN STICKAN VAR ALLTID BLANK! Gasa Bromsa #28
  2. Inte ovanligt att oljan inte går att se på stickan, varken varm eller kall. Jag har en yzf 426 -02 och en kompis en wr450f och ingen av oss ser oljan på stickan. Har läst om detta lite här och där. Att man inte kan se oljan verkar vara mer regel än undantag. 2010-11-03 Xzen0
  3. dre mängd som blir kvar i motorn och det är inget skadligt men vill man byta all oljan så är det bättre att byta 2 gånger. för att kontrollera nivån så varmkör motorn till tills du fått upp oljetempen iaf till 50grader parkera sedan på plant underlag stäng.
  4. Mazda6 -04 har stått ett dygn och jag kollar oljenivån så är det endast en centimeter på stickan. När jag torkat av den och gör om det då är det normal mängd olja på den. Det var nära att att jag fyllde på mera i brådskan. Kan det vara normalt

Ingen olja på stickan - Sida 2 - Sveriges Volvoforu

Anteckna påfyllning av olja och bränsle samt driftstid under uppföljningsperioden. 7. Avslutande tips och råd • Fyll aldrig olja över max-märket på stickan • Fyll ej på olja förrän nivån är vid min-märket på stickan • På en driftsvarm motor kan oljenivån avläsas på stickan 3 minuter efter stopp Har inte riktigt tänkt på hur mycket bilen faktiskt rullar! Gick ner och tittade på oljestickan ca 5 mins efter att hon kom hem. Och ingen olja skymtar på stickan nästan (Väldigt lite vid första uppdragning) Sen när jag stoppa ner den igen så syns det ingen olja på stickan överhuvudtaget Kollade man på stickan, så fanns där ingen olja alls! Fyllde på olja, och kollade sedan igen efter att bilen blivit varm. Då var den långt över max! Väntade tills den blivit kall & kollade igen, då fanns det inget där. Ja ja, tänkte jag och varmkörde. Ingen skillnad! Inget på stickan igen! Lät den svalna, och då låg den på c:a.

Jag har gjort följande slutsatser efter en hel del läsande på forum: - Det är ingen olja eller liknade smuts i kärlet för kylarvätska samt det kommer inga bubblor eller luktar avgaser från det med motorn igång. - Locket till oljepåfyllningen har inget vitt klet på insidan utan endast på stickan Dock kan det ibland vara svårt att få ur all olja vid oljebyte (generellt på alla motorer) så personligen brukar jag återfylla ca 0,3 liter mindre av olja till att börja med och sedan starta motorn så oljefilterhuset och andra delar i smörjsystemet fylls med olja och sedan stoppa motorn och efterfylla i några intervall om 1-2 dl åt gången med kontroll på stickans nivåmarkering Hej Första riktiga tråden i bilforumet Finns det någon som vet vart man hittar stickan och påfyllningen till växellådsoljan i en gammal mitsubishi galant från -91? Jag misstänker att det börjar bli lite dåligt med olja men jag har ingen lust att lämna in den för jag tänkte köra den på skroten ino..

Jag fyller på 2-3 dl och låter bilen stå en stund och drar upp stickan. Ingen skillnad! Jag lyfter på oljelocket igen och ser att det är en oljeyta nästan i nivå med oljelocket. Oljan har alltså inte runnit ner. Startar bilen för att se vad som händer. Ingen förändring. Låter bilen stå en timme sedan går jag ut och kollar stickan Att man fyller på olja ganska ofta är ingen garanti för att den håller sig färsk och fin eftersom den hela tiden blandas med den som är på god väg att vara förbrukad. Vill man inte kosta på en bil nåt så kan man säkert hitta nån kompis eller nån annan som kan hjälpa till att byta olja och filter Hej! Tog ut min saab för en vecka sedan, och det har blivit en del bilåka, ca 60-70 mil, och den har tagit från maxnivå på stickan till minimumnivå!! :( det är även majonäs på stickan. har en ny vevhusvent ligger som jag köpte igår, kan detta lösa mitt problem eller är nån packning eller något skrot? bilen blåryker inte

Ingen ide att bara fylla på då det gått ett år oljan ska bytas ca var 1000:e mil eller 1 gång per år. Så byt olja och filter, oljan går att köpa på biltema men oljefilter skulle jag köpa någon annanstans 38 st 2005-01-05 15:16 Anmäl svaret: tackar för svareen men då kanske jag har ett nytt problem. någon som har en E30 som vet vart oljan ska vara på stickan. jag har ingen instuktionsbok. på min sticka så är den längst ner två punkter med ungefär en centimeters mellanrum. ovanför den så är stickan veckad alltså inte helt rak. ska oljan vara mellan punkterna eller på vecket.

Då registreras 3 till 4 punkter oljemängd på instrumentet i bilen och nästan till övre strecket på oljestickan. Bilen har snart rullat 19000 mil och tar ingen olja. Vill man behålla bilen ser jag ingen anledning att spara på oljan. Byter för övrigt själv luftfilter en gång om året (Biltema 51-001 189 kr. ) Ingen olja på stickan nu heller. Motorn går som den ska, men går lite ojämt på tomgången (speciellt när den är varm) men det kanske inte är så konstigt i och med att jag inte bytt stift innan jag den slutar blåryka, och tändkablarna är dessutom kassa Olja i vedklyv #626615. Har en liten vedklyv som tar en halvmeter. Är det viktigt att man byter hydraulolja i såna? Den jag har nu har jag övertagit från en gubbe som haft den i femton tjugo år och aldrig bytt olja vad jag vet. Kollade på stickan och nivån når inte ens upp till stickan så frågan är ju om man bara ska fylla på eller.

Som sagt innan motorn startades fanns olja på stickan, under tomgång ingen olja men när jag slog av motorn och igen kollade så fanns olja på stickan alltså det var bara när motorn var igång som oljan försvann :l. Finns också en markering på oljestickan med add, varm och ho Ser man olja på stickan så är det tillräckligt. Givetvis kan hydraulpumpen ha gått sönder. Men det finns nog flera möjligheter, någon gång kan t.ex. hundbenet lossna och då fungerar inte lyftarmarna, #37 och # 36 på bilden

Ser ingen olja i stickan? - forum

Kontrollera oljenivån på stickan. Fyll på mer olja om det behövs. Har man fyllt på lite för mycket olja, så att nivån kommer över det övre strecket, är det ingen större fara. Men har man fyllt på väldigt mycket olja, typ 0,5-1,0 liter över övre gränsen, ska man uppsöka en verkstad och be dom justera ner nivån 2007-07-09, 14:58. Läste om detta på MINI2 igår. 1. Det är ingen fara att köra med bilen. 2. Försök få ur stickan med en lång tång eller en skruvmejsel. 3. Röret går att montera bort, och sitter endast med en skruv längst ner. Det ska dock vara bökigt att komma åt så försök med alternativ 2 först Oljan blir alltid svart så fort man häller i den och båtaktern måste tvättas minst en gång i veckan. Det har hänt på motorfronten inte bara i flygplan. Efter motorbytet får man nästan klaga på att oljan är så ren att man har svårt stt se nivån på stickan. Det syns bättre om man lägger den på en bit tidnings- eller. Lossar på trågbulten och gängar ut,sista gängan då rör jag på bulten och vatten kommer före oljan.Jag är nu ingen fysikprofessor men har för mig att vattnet lägger sig på botten och trycker upp oljan.Första gången hade jag hög nivå på stickan innan uppstart men visste då inte att vatten hade letat sig ner i tråget.Hann dock bara köra ett par hundra meter men då var det.

13 timmar sedan skrev Seawolf: Har det inträffat nu från att tidigare ha laddat med över 14Volt? Eller har du upptäckt det först nu? Vad är det för motor/generator? Har du flera batteribankar ? Och hur stor(a) är din(a) batteribank(ar)? Och hur är laddstatus? (Som Hybro är inne på Konsekvensen blir att det spricker en del och lätt blir flisor, vilket gör det ganska lätt att få stickor i fötterna om man går barfota på det. Annars är det ingen fara i sig. Vi har samma koncept som ni och kommer inte olja det. Vi har ganska fuktigt där vi bor så trallen får sig en omgång vatten allt som oftast och blir sällan så genomtorr att det spricker nämnvär Skitroligt Allvarligt talat så har jag inte lyckats hitta nåt glas och ren å fin olja e svår å se på en sticka. I instruktionsboken står att finns ingen olja på stickan så fyll på, änden på stickan är tydligen miniminivå. Första gången jag fyllde på hade jag väl kört 20 m3 fub då hade kedjesmörjningen upphört så nu kollar jag mellan 10 å 15 körda

När jag stannar bilen och står på tomgång luktar det bränd olja som bara attan. Kröp under och kollade, ser ut som det droppar från styrväxeln ner på avrasröret. Ser inte om oljan kommer längre uppifrån motorn nånstans. Nån som varit med om nått liknande, var kan oljan komma från. Det fattas ingen olja vad jag kan märka Tittade på bilderna av pumpen, men ser i princip bara stickan till pumpdelen? Fanns ingen olja i regulatorn på min Boxer när jag köpte den, killen hade bytt fodersatser i den i början på 80-talet, (funkar bra än efter minst 10 år sedan jag köpte den) men totalt missat att det skulle vara olja i regulatorn också

Fyllde på med olja i behållaren tills stickan visade fullt. Därefter så vred jag fulla rattutslag med motorn avstängd några gånger men stickan visade fullt efter det så ingen olja gick in i systemet. Startade därefter motorn och då försvann oljan från stickan Och oljan går ända upp till det blåa strecket jag har ritat. Bilen har som sagt stått i en vecka plant underlag och inte upphissad. Jag är ingen expert automatlådor och dess oljor, men både oljan stickan och oljan under bilen var ren och klar och fin. Ingen smuts eller något Har en Seadoo Sportster 4-tec (båt), i den sitter en Rotax 3 cylindrig 4 taktare (den vanliga, ingen kompressor) Upptäckte efter service att det fanns rester av olja på tändstiften. Möjligen var det lite mycket olja påfyllt, visade strax över markeringen på stickan Modern olja ska ju klara upp till 25% vatten i oljan utan problem. Och bilen stått i varmgarage hela vintern. så inget vatten. I morse kollade jag på stickan och då såg det ut så här. Startade upp och körde på lite varv i ca en minut, då såg et ut så här. Bytte olja slog i exakt 2,5 Liter enl frugans rostfria dl mått :-)

Bilfrågan: Svårt att läsa oljestickan? Vi Bilägar

Vilken typ av olja kör ni med i motor & låda?, just för körning på vintern?? Rekomenderar ni att jag byter ut oljan som är med från fabrik Körde på div sorters billig olja inkl. spillolja. En dag var det nästan helt tomt på stickan och ingen olja hade jag. Macken stängd. Lånade en liter dyr, fin olja som morsan hade i reserv. Min gamla bubbla slutade dra ca 1 liter olja/ 30 liter bensin och fick istället en betydligt mera normal förbrukning. Dyr olja betalade sig faktiskt Hej jag har en Audi A6 1996 med 2.6 Liters v6 idag när jag kom ut så var det en Gräddfärgad Fläck under där bilen stod inatt. Det har inte försvunnit någon motorolja och oljan på stickan ser fin ut ingen missfärgning och inget vatten har försvunnit öppnade locket till expansionskärlet när bilen var igång men inga bubblor eller liknande bilen går bra och har inte hört några.

EnduroMX - Ska oljan synas på stickan

Olja över max. Anledningen är att du sällan får ut all olja ur motorn. Den angivna mängden gäller i stort bara vid fabriksfyllning. Häller du i angiven mängd efter ett byte hamnar nivån över maxstrecket. En ansvarskännande mekaniker tittar på stickan och häller bara i den mängd som behövs för att nå till max Kollade oljan emellanåt och allt eftersom den blev mörkare syntes. SV: Oljebyte på växellåda, diffar osv. Justera växellänkaget o kolla så det sitter fast ordentligt på alla ställen.. Att byta olja lär inte ta bort rasslet, det lär vara något annat fel. Men annars är det avtappnings plugg under växellådan o påfyllning på sidan. Fyll till nivå plugg ner stickan igen. Dra återigen upp oljestickan och titta efter de markeringar som visar övre och undre nivå på oljan. Förhoppningsvis ligger nivån där den ska men om oljan inte når upp till mer än nedre gränsen (eller kanske under) bör du fylla på mer olja. Hur mycket mer olja är inte lätt att avgöra, de På stickan ser du nu markeringar som indikerar nivån av olja. Når det inte upp till den nedre gränsen så är det dags att fylla på. Öppna oljepåfyllningslocket och fyll på, runt en halv liter motorolja är bra att börja med. Starta sedan motorn och kontrollera stickan igen det är ibland så att man får kolla ett antal ggr på stickan även hos oss på jobb innan man klurar ut nivån. rek interval från tillverkaren är inga problem och köra om man har rätt olja alltså klassificeringen då. kör min diesel på intervallen o det har blivit 3000 mil nästan exakt båda ggr jag gjort servicen

HemmabyggeBänkStartproblem BM H10 /35 • Maskinisten

Hej jag är ny både i det här forumet och som Mustangägare. Det var decennier sedan jag mekade så det är med skräckblandad förtjusning. Jag hittade helt enkelt en 68 Ht jag inte kunde säga nej till. Nu till mina problem. Det är många men inget jag kan ta senare och hålla på med, väghållning etc, m.. Kom ihåg att släppa justeringen på bromsarna innan ni monterar tillbaka slutväxeln! Annars får ni inte bromstrumman över backarna. Till sist är det bara att dra åt slutväxelns bultförband samt fylla upp växellådan med SAE80/90 olja till lämplig nivå på stickan. Jag passade även på att tömma o fylla ny olja ute i slutväxlarna Du har ju både rost i två skilda ställen som förbränningsutrymmet och i oljeutrymmena, och även rosten på en del av ventilerna ser ut som att motorn inte gått på mycket länge. Hej! tack för svaret! båt och motor är körd, men det var för ca 3 veckor sen nu innan vi började plocka isär den för en grundligare granskning av felet Nu läcker den ingen olja men dock så drar den i sig ca 1 liter på 50 mil!!! Det konstiga är att den ryker inte blått som den rimligen borde med den oljeförbrukningen. Kanske det kommer någon puff om man varvar upp vid kallstart men den luktar inte som bränd olja bilar brukar göra som bränner olja. När bilen är varm ryker den inget alls

Liten diesltraktor - fylla på olja i insprutningspump. Har en liten Bolens minitraktor, 5117H, med en 3-cylindrig Mitsubichi dieselmotor ( L3a 07140). Tittade till den inför ev snöröjning i vinter. Upptäckte då att det finns en lock för att fylla på olja till insprutningspumpen. Har liten erfarenhet av dieslar men googlat runt ut. 3.Lita på stickan och ej oljenivå varnaren. Kan tänka mig att en del missar och öser på med Olja från macken med fel klass: Frågar du mig låter det otroligt att du måste ha ACEA B5 olja just det och ingen annan. Kan men gott mod säga jag använt annan olja,.

Hej! Idag varnade min Golf 7:a 1,4 årsmodell 2014, för första gången för låg motoroljenivå (gul lampa). Jag kollade på stickan och det var mycket riktigt i den nedersta slutdelen av den plana/raka måttdelen på stickan. Oljebyte gjordes 2020-07-02 och jag har sedan dess kört 8 104 km. Är det då normalt med 0,5 - 1 liters oljeförbrukning (hur mycket nu som exakt saknas) om. Någon som vet vad för olja man ska ha i kedjehuset på en Polaris Edge 500 -02 ? Skulle nämligen ut och åka tidigare idag och fick för mig att kolla oljan i kedjehuset,fanns ingen olja där och massa små (Metall?) flisor längst ut på toppen av stickan Tömde oljan i en tom oljedunk, tror det blev strax under 3 liter. Fyllde på olja, startade motorn i 30 sekunder, lät den sedan vila i 30 sekunder och mätte oljan. Var bara olja på början av stickan. Man ska kanske ha på den lite längre? // Rall Dagens oljor är ganska lika i uppbyggnaden så att blanda dom är ingen större katastrof, bättre att fylla på fel olja än ingen olja om de skulle vara lite torrt på stickan om man står vid en mack på Autobahn mitt i natten

Hej.Haar köpt Giulietta 2.0jtdm 140hk från 2011 för 2 veckor sen och motorlampa började lysa redan.Har kollat under motorhuven allting är torr förutom en luft slangen som kommer från turbo till luftfilter och där emellan sitter LMM.Det är olja läckage presis vid anslutningen mellan slangen och luftfilter boxen.Jag är 70%säker på att den läckage är orsak att motorlampa lyser.Vad. Tyvärr finns det ingen stickan för att kontrollera mängden olja i en kompressor och oljan måste tömmas och ersättas för att se till att det finns en rätt mängd olja i AC kompressor enheten. Saker du behöver. Säkra reclaimer maskinen till de två ventilerna på AC kompressor märkta överkant och underkant

Stickorna absorberar oljan och släpper ut doften i luften. Vrid på stickorna emellanåt och/eller lägg till fler stickor om du vill ha em mer intensiv doft. Tänk på att ju färre stickor du använder desto längre livslängd har doften. Diffusern varar 8-12 veckor beroende på hur många stickor som används. Kan orsaka allergisk reaktion Hej! Kollade oljestickan idag och märkte att de var nå vitt klegg på stickan. Såg ut som den typiska majonäsliknande sörja som brukar bli när toppen går. Kollade oljepåfyllningslocket där detta klet brukar komma om de är vatten i oljan, men där fanns inte ett spår. Vattennivån i kylare och expansion har inte ändrat sig något Den lila oljan jag ser på stickan ser klar ut!! så då borde inte det va ATF olja iaf. Men är det rätt sticka som jag kollar på? Har ställt ett element under nu och isolerat med några presseningar, så jag får se vad som händer om några timmar! måste få bort maskinen idag då jag har grejer som jag måste komma åt imorgon som står bakom Oljan på stickan är klar och fin det har varit minus 20 i natt och skulle starta idag för att byta olja i motorn. Har haft i motorvärmaren i 3 timmar men man ser ju att växellådan är alldeles vit av iskristaller på godset. har varit och ryat i urkopplingsventilen men ingen skillnad blir det Kollade oljan ingen vatten i oljan som var blandad dvs någon liten droppe vatten längre upp på stickan vilket jag tolkade som kondens. Motorn är en Mercruiser eller cheva 350 och skall vara renoverad för typ 5 år sedan vilket verkar stämma med att den fortfarande var väldgt blank och fin i lacken dvs den svarta motorfärgen

QD, DDp & DD filter

Rätt oljemängd+ Svårt att se nivå på oljestickan

Det hoppas jag verkligen inte. jag har inte sett nån rök men dock vet jag inte vad oljan har för färg. Kollar jag stickan så ser färgen bra ut där. Om du inte har så stora kunskaper själv, är nog enklast att lämna in den på felsökning finns ju mindre oberoende verkstäder med humana priser. Om man gör så här, är kolvarna tomma olja då och ingen gammal olja blir kvar i systemet? Misstänker att det har gått lite vatten i oljan, ibland rycker maskinen i hydrauliken, om jag ska sänka stickan, så görs det inte så mjukt som jag önskar. Ibland är den hopplös o i bland går de bättre. Hoppas bli avhjälpt med ny olja Ev. några droppar eterisk olja. Lägg bivaxet i en liten glasburk och ställ den i en gryta med kokande vatten. Det räcker med lite vatten på botten av grytan så att det inte stänker ner i glasburken. Låt vaxet smälta och rör lite då och då med en smal sticka. Tillsätt oljan och om du vill några droppar eterisk olja för doftens skull Oljan på stickan såg då bra ut! men är det bara lite grann under påfyllningslocket så KAN det vara lite kondensvatten bara som blandat sig med oljan. Tänkte bara säga det så att ingen startar en motorrenovering pga några få gråvita stänk under locket. Men du har väl tömt all olja ur lådans båda pluggar nu. Vid den felaktiga låga märkningen så var det bara ca. 1.25L i lådan och man kan ha uppåt 1,8L. Så häll i 1.7 eller så, och kolla nivån på stickan. Men som sagt max. 1.8

Kallsåg Ejvo 190/240 Behöver lite info • Maskinisten

Bilfrågan: Varför så lite olja på stickan? Vi Bilägar

Kolla på stickan och kika hur mkt olja det är i, tappa ur om det är för mkt. Det absolut inte hälsosamt att köra med för mycket olja heller. EDIT: Tänkte efter en gång till nu och en liter extra är ganska mycket, om det skulle varit sådan oflyt att det var ungefär maxnivå innan ni hällde på Kollade oljan på bilen i dag. Det var helt fnösktort när jag körde ner stickan. Köpte en liter olja och fyllde på. Då kom oljan upp till markereringen mellan max och min. Fråga är nu om motorn har tagit någon skada? Motorn har inte uppförst sig konstigt eller låtit illa på något sätt. Vad kan det vara som gör att motorn drar så.

Att kolla oljenivån är inte helt smidigt på bilen, just för att den har torrsump. Processen beskriver att motorn måste vara kall, starta den och låt stå på lätt förhöjd tomgång (ca 2 000 rpm) i 20 sekunder. Vänta 30 sekunder innan man läser av stickan. Avläsning ska inte göras på varm motor då oljan expanderar i varmt tillstånd Olja kan du köpa hos närmaste MC-Shop eller återförsäljare. Hur gör jag detta : Börja med att skruva upp oljestickan.Torka av den med en trasa eller papper, Sen dopapr du den igen och kollar hur mycket den visar på stickan. Häll sedan i ny fräsch olja till anmräkningen på stickan Vad säger oljan? Lär dig att läsa av oljestickan. Både färg och nivå berättar en hel del om hur det står till med din motor. När du drar upp oljestickan ur motorn ska du torka av den med en trasa och sedan stoppa ner stickan igen. Dra återigen upp oljestickan och titta efter de markeringar som visar övre och undre nivå på oljan Skulle bara putsa ett par hagar idag. Efter två varv runt första hagen var det färdigkört. 844:an tryckte ur sig en massa olja genom avgasröret, osade bra när det kom på grenröret. Dock ingen blårök så jag hoppas att det är en eller ett par ventilstyrningar (eller vad det heter) som sagt upp sig

buskört utan olja med aero i en mil, hur farligt

killen som vi köpte den av hade precis bytt oljan på motorn så den var alltså helt ny. Tog stick prov efter och såg att oljan var ljusbrun och blandad med vatten. motor och båt gick jätte bra, det var inga konstigheter alls förrens vi kom hem och gick igenom allt extra noga och hittade via stickan att oljan var blandad med vatten... sön 04 apr 2021, 18:03 #708131 Har väl aldrig sett några större problem med att byta olja mellan 100- 120 timmar. Finns betydligt värre utgifter än olja.. Av någon anledning brukar jag titta på oljestickan på maskiner jag möts av i vardagen ( läs halvbönder och vedhuggare) och snabbt bilda mig en uppfattning av hur folk sköter sina maskiner.. En svart smetig sticka är sällan et Jag upptäckte idag då jag lyfte på huven till min inombordare (första gången på två månader) i segelbåten att det var olja under den. Det var nog cirka litern blandat med vatten. Jag kunde se igenom pölen så det var mera ljust än mörkt. Jag märkte detta då jag såg olja i en vattenpöl under durken.. Sugslangen går ner lika långt som stickan (=tills det tar emot). Olja finns rikligt, syns på stickan ju. Försökt dels med stor vakuum historia som jag använder till båten, samt, en äldre elmotordriven pump som fungerar alldeles utmärkt den också till båten (där jag byter via oljesticksröret) Men de märkliga är ju att det syns ingen olja alls på stickan när motorn är igång och varmkörd- Och när ja stänger av motorn visar den nästan fullt. Oljan är röd och fin. Upp. Trådskapare. wallentin 1685 SUV Inlägg: 171 Blev medlem: sön aug 07, 2011 3:40 pm

Torr brunn, dåraktiga funderingar och dåd • MaskinistenChokladtårta

Minsta antal: Rek. pris Ink. moms : Rek. pris Ex. moms: Rabatt: Netto ex. moms: Netto ink. mom Kollade två pumpar fanns ingen sticka på de heller den med sticka satt på en BM lastm. Minimec som sitter på Ford och Leyland har en nivåplugg. Men på Boschpumpen på din bild syns det ingen plugg. De pumparna utan sticka har en annan plugg med luftning i locket då kan de vara olja ända upp Heller ingen vitrök eller att den går varm. Kan stå på tomgång länge utan att bli varm och värmen i kupén funkar finfint. Oljan luktar olja och har sett bra ut på stickan utan att ha tappat nivå, men varför så lös? Vet att det varit lite temperaturförändringar nu på hösten här uppe i norr. Kondens i motorn Var nämligen på autotech med morsans bil idag eftersom den tryckte ut över en liter olja vid stickan. Killarna på autotech sa att packningen va kass på stickan men det tycker jag låter konstigt i och med att den servades för mindre än en månad sedan med oljebyte och allt där till. Svar på inlägget: T6 trycker ut olja vid stickan

• Hay Day cleveres Wecken der Haustiere.
  • Chromecast Audio köp.
  • Svenskt Tenn Glasunderlägg.
  • Aqua Marina Vapor 2020.
  • Fiktiv verklighet synonym.
  • Biologielaborant Weiterbildung.
  • Frukt och svamptork.
  • Olivia Personlig Assistans lön.
  • Spara sms på SIM kort iPhone.
  • How to see saved WiFi password in Android.
  • Secure AirPrint not showing Canon.
  • CCM Ribcor skates review.
  • Hereward persona 5.
  • Montera extraljus Volvo XC60 2018.
  • Vad är kampsport.
  • Luftmassemätare rengöring CRC.
  • Hästägarförsäkran blankett.
  • Child Cancer.
  • Affiliate werden Twitch.
  • Videregående uddannelse i Danmark.
  • Övervintra morötter.
  • Bar ouvert Lille.
  • Interstellar tesseract.
  • Pascalsches Dreieck Minus.
  • Media Markt Sony Xperia 5 II.
  • Jordgubbar blommar inte.
  • Ryanair avboka corona.
  • Christopher Hitchens on Hinduism.
  • NISSAN Qashqai Kamkedja.
  • Handelsförbud 30 dagar.
  • Bleka håret med klorin.
  • Ingelsta kalkon nyårsmeny.
  • Avlopp toalett 75mm.
  • Quips spel.
  • DIY mtb light.
  • Orange Is the New Black season 3 cast.
  • Restaurang hemsida.
  • Cooler Master Elite 110.
  • Fitness Upplands Väsby.
  • Ångerblankett elavtal.
  • Xbox app on Mac.